کرملین: بی‌توجهی به توافق مینسک، دلیل بروز جنگ اوکراین بود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کرملین: بی‌توجهی به توافق مینسک، دلیل بروز جنگ اوکراین بود

روسیه اعلام کرد بی اعتنایی به نگرانی هایش درباره توافقات مینسک زمینه ساز جنگ اوکراین بود.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۳۸۳

به گزارش راهبرد معاصر،  دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید کی یف به توافقات صلح با نیرو‌های حامی روسیه در شرق اوکراین بی توجهی کرد. روز جمعه نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره قصور برای اجرای مفاد توافقات مینسک به منظور پایان دادن به جنگ در منطقه شرقی دونباس ابراز تاسف کرد.

 

پیشتر این هفته آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان گفت این توافقات، تلاشی به منظور زمان دادن به اوکراین برای قدرتمندتر شدن در برابر روسیه بود. توافقات صلحی که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ امضا شد، به میانجی گری روسیه، فرانسه و آلمان حاصل شد.

 

از سوی دیگر، اوکراین اعلام کرد به صادرات غلات از بندر جنوبی اودسا به رغم حملات اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های محلی انرژی ادامه خواهد داد.

 

وزارت کشاورزی اعلام کرد تجار با مشکلاتی مواجه هستند، ولی فعلا صحبتی از تعلیق ارسال محموله‌ها نیست. به گفته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور (اوکراین)، تازه‌ترین موج حملات روسیه باعث قطع برق بیش از ۱.۵ میلیون نفر در منطقه اودسا شده است.

 

اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات در جهان است. صادرات ماه ژوئیه پس از وقفه‌ای شش ماهه به علت جنگ از سر گرفته شد، ولی برخی اختلال‌ها تا حدی به علت حملات روسیه علیه شبکه‌های انرژی از ماه اکتبر به وجود آمده است. مسکو می‌گوید این حملات در واکنش به حملات اوکراین علیه خطوط برق روسیه است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده